BENVINGUTS AL MEU RACONET DE LA XARXA!

Jo també volia un espai on penjar-hi fotos, dibuixos, pensaments.... no ho sé, coses que em fan expresar els meus sentiments i que potser verbalment em costa més donar-los a coneixer.
Sòc una enamorada de la natura, dels animals, del meu poble. Els passejos en bici o a peu, amb la meva càmara penjada al coll, em permeten captar imatges que m'ajuden a conservar encara més en la memòria, aquell instant, que per algún motiu m'ha captivat.
Després, a casa, em quedo amb aquelles imatges "especials" i que cada cop que torno a mirar-les em fan sentir be.

De vegades, també m'agrada agafar el llapis o els pinzells i deixar-me anar, plasmant-ho a la meva manera, en un paper, una tela o qualsevol altre cosa que es deixi...


dijous, 17 de desembre del 2009

L'AVI QUE FEIA ESCOMBRES


Fa prop de trenta anys , en un poblet molt petit de la Vall d’Aran anomenat Bausen, vaig conèixer aquest avi, que assegut al portal de casa seva feia escombres de ginesta.

Recordo molt be que vam passar una bona estona xerrant, ell en tenia ganes i jo també d’escoltar-lo. La seva vida la va dedicar a fer de pastor i no s’havia casat “perquè no havia tingut temps” va dir... Em va explicar un munt d’històries i ens vam intercanviar les adreces. Jo li vaig enviar aquesta foto i ell em va contestar amb una carta d’agraïment i un parell de fotos dels seus ramats. Encara la guardo.

Es deia “ José Puyol” o Josep Pujol, suposo, abans de que li castellanitzessin en nom...

A la vida hi ha moments que queden gravats per sempre en la memòria i aquest, per a mi en va ser un.

(Ah, aquell dia em va regalar una escombra!)

El tipus de ginesta amb la que es fan les escombres és la (Cytisus scoparius) o ginesta d'escombres, gódua, argelaga, ginestell, ginesta borda o ginesta de muntanya.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Etiquetes

Seguidors